zaterdag 27 februari 2010

een nieuwe post

afgelopen maandag werden de concepten gepresenteerd, zo ook die van mij. Docenten waren, zacht gezegd, niet onder de indruk. Ik weet niet in welke mate mijn 'slechtgestelde animatiekwaliteiten' en mijn les-aanwezigheid een rol gespeeld hebben, maar ik deel de mening dat mijn concept niet sterk was. Ik zou meer met videomapping kunnen doen. Ook was er kritiek op mij als persoon die veel te snel opgeeft en niks probeerd en nergens tijd in stopt. Ik kan mij voorstellen dat iemand van mij zo'n beeld heeft na mijn baggerpresentatie, maar snel opgeven is niet de juiste woordkeus. Ik had het beeld dat er op de locaties meer voorwerk gedaan was, en met dat beeld heb ik mijn eerste ideeen bedacht, toen dat beeld veranderde zijn mijn ideeen ook wat veranderd.


Aanvankelijk wilde ik in een vroeg stadium precies weten welk gedeelte van de muur op welke manier belicht zou worden met de projectie, zodat ik met die informatie wat gerichtere testjes kon maken, en een preciesere animatie zou kunnen maken die de illusie groter zou kunnen maken. Helaas is een aantal keer het testen niet doorgegaan waardoor het vroege stadium gepasseerd is. Dit betekend dat ik wellicht minder precies kan werken wat overigens niet negatief hoeft te zijn.

Ik ben op het moment bezig met het maken van verschillende testjes van videomapping, ik heb maya gebruikt als 3d programma en plaats het filmpje op een foto van de muur, zo probeer ik het resultaat te simuleren. Ik ben met de resultaten nog niet geheel tevreden, maar ik er meer mee proberen en moet nog even kijken hoe ik meer inhoud in de opdracht gooi.







een aantal testjes die ik heb gedaan

Geen opmerkingen: