maandag 22 februari 2010

geachte bloglezertjes

Intussen heb ik nog wat meer atelieronderzoek gedaan naar een mogelijk concept voor de pixels en plaatsen minor. Ik stuitte echter nog wel op een mogelijk probleem die ik nog niet eerder tegen was gekomen. Ik ben in de afgelopen week toevallig een aantal projecties tegen gekomen in de openbare ruimte. Bij alledrie de projecties was er sprake van te veel licht in de omgeving, ondanks dat het donker was. Doordat er te veel licht was waren details niet zichtbaar. De makers van het digitale beeld hadden daar rekening mee gehouden en gebruikte daarom een heel hoog contrast omdat anders de vormen en letters niet goed zichtbaar waren. Omdat we elke week beloofd kregen dat we de projectors gingen testen en tot nu toe nog niet gedaan hebben, heb ik zelf even een digitaal testje gemaakt. Hier het resultaat:



Mijn idee nu is om foto's te maken in de directe omgeving van de muur waarop ik ga projecteren en die foto's de animeren, zodat een rythmisch geheel wordt. Ik hoop dat ik daardoor mensen wat anders naar de omgeving kan laten kijken. Dat mensen dan niet alleen maar naar een gebouw kijken en denken: studentenflat, bank, ruitjeshuis. Maar dat ze naar de vormen en de onvolkomenheden gaan kijken. De excacte uitvoering weet ik nog niet, maar ik ben er vrij zeker van dat ik deze richting op wil.

groeten,

auke

Geen opmerkingen: