vrijdag 22 mei 2009

maya is even too busy with renderen, just vermaak yourzelf

Ik ben al een stukje verder met mijn brandkraan en met mijn fabriek, maar vooral dat laatste.


Brandkraan
Ik ben van plan om de brandkraan te kiezen als mijn definitieve karakter voor de karakteropdracht, maar ik ben wel bezig om een nieuwe model voor dit karakter te maken. Ik heb voor de les van Paul alvast een modelletje van karton gemaakt. Hier is een heroisch gephotoshopte collage. Ik weet nog niet helemaal zeker of ik er ogen op ga doen of niet, omdat ik nog niet volledig op de hoogte ben van de mogelijkheden in maya.




















Fabriek
Voor Maartens les heb ik al een groot gedeelte van het geheel geanimeerd. Ik heb het concept ook iets uitgewerkt. Ik ga een fabriek maken die zich zelf in stand houdt/repareert. Het filmpje begint met een tandwiel van de fabriek die kapo
t gaat en naar bened
en valt, vervolgens gaat de camera langzaam naar beneden, en ontdek je wat
 de fabriek aan het maken is, aan het eind blijkt dat de fabriek een nieuw tandwiel aan het maken is en die op de plaats van het missende tandwiel plaatst. De omgeving bestaat voornamelijk uit verticaal georienteerde buizenstelsels, en horziontaal georienteerde lopende banden. Aan alle kanten is het onduidelijk waar de lopende banden en buizen eindigen. Hier is de concept art die ik voor deze omgeving gemaakt heb met photoshop 





















En hier zijn twee gemodelde en geanimeerde onderdelen van de fabriek


Geen opmerkingen: